Personal training

 

Wil je een betere conditie? Afvallen? Herstellen na een blessure? Of wil je

fitter worden en blijven, zowel fysiek als mentaal? Dan is een personal trainer

iets voor jou.

 

Wij bieden training, begeleiding en coaching aan. Wij stemmen het trainingsprogramma af op jouw persoonlijke doelen en mogelijkheden. Daarnaast is er een goede samenwerking met de fysiotherapeut.

Door middel van een intake worden jouw persoonlijke doelen en mogelijkheden goed besproken. Er wordt een trainingsprogramma gemaakt aangepast aan jouw doelen.

 

Small group training

 

Is een personal trainer niks voor jou en wil je liever in een kleine groep jouw conditie verbeteren, afvallen, herstellen na een blessure? Of wil je fitter worden en blijven, zowel fysiek als mentaal? Dan is een small groep training iets voor jou.

 

Doordat je traint in een kleine groep (max. 8 ), is er veel ruimte voor persoonlijke aandacht. De les is daardoor voor zowel beginners als gevorderden geschikt. Door middel van een intake worden jouw persoonlijke doelen en mogelijkheden goed besproken. Er wordt een trainingsprogramma gemaakt aangepast aan jouw doelen.

 

Functional trainen
Wij maken gebruik van de trainingsmethode Functional Training. Bij Functional Training verbeter je jouw uithoudingsvermogen, kracht, stabiliteit, snelheid en flexibiliteit. De tijdsduur van de trainingen is rond de 60 minuten. De oefeningen zijn functioneel, d.w.z. dat het lichaam getraind wordt om activiteiten uit het dagelijks leven met gemak te kunnen uitvoeren. Bij veel oefeningen wordt er dan ook gebruik gemaakt van het lichaamseigen gewicht of materiaal dat het HELE lichaam uitdaagt om mee te werken bij de uitvoering van de oefening. Hierbij kun je denken aan oefeningen met kettlebels, sandbags, speedladders, powerchains etc. Het is mogelijk om zowel binnen als buiten te trainen.

 

Train je hele lichaam

Anders dan bij reguliere fitness, maak je bij functional training géén gebruik van standaard fitnessapparatuur. Je traint met je eigen lichaamsgewicht of met materialen zoals kettlebels, TRX, battleropes en sandbags. Daardoor train je niet maar één spiergroep per oefening, maar daag je je hele lichaam uit.

 

Effecten van functional training

• meer spieropbouw

• verbetering conditie

• hogere vetverbranding

• verbetering stabiliteit en houding

• meer kracht en uithoudingsvermogen

 

Interesse?
Bel dan naar 0101 474 8 00 of mail naar info@moveogezondheid voor meer informatie of het maken van een afspraak.